
Vähittäispakkaus tuoretuotteille
Reshaping since 1922, and we only just begun!
22. lokakuuta 2022: NNZ 100 vuotta
Vuodesta 1922 lähtien NNZ on ollut pakkausten uudistaja. Ei vain luomalla innovatiivisia ratkaisuja asiakkaillemme, vaan myös uudistamalla jatkuvasti NNZ:n organisaatiota. Vain tällä tavalla voimme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä on katsaus seikkailuumme vuosikymmenten aikana:
1922–1930 Pioneering – Pioneeraus
Ensimmäinen vuosikymmenemme keskittyi pioneeraamiseen: perustaja Rien Boot (1889–1964) herätti NNZ:n (Noord Nederlandsche Zakkenhandel) tarinan eloon vuonna 1922. Ensimmäinen toimipiste oli varasto Groningenissa, nimeltään Libau, ja vuonna 1924 avattiin toinen toimipiste Hoornsche Diepillä. Pioneeraus sisälsi matkoja Baltian maihin, Tšekkiin ja Unkariin sekä juuttisäkkien ja juuttikankaan ostamista Pakistanista, Intiasta ja Bangladeshista. Vuonna 1928 yrityksen liikevaihto oli 334 000 guldenia.
1930–1940 Explorer – Tutkimusmatkailu
Toinen vuosikymmenemme keskittyi tutkimusmatkailuun: Leendert Boot (1911–1972) matkusti ympäri Eurooppaa liiketoimintamahdollisuuksia etsien. Vuonna 1939 hän vieraili jopa Amerikassa, missä hän solmi yhteyksiä sokeritehtaaseen. Amerikasta hän osti paperisia ja puuvillaisia sokerisäkkejä, jotka hän lähetti Hollantiin Holland America Linen kautta.
1940–1950 Dedication – Omistautuminen
Kolmas vuosikymmenemme keskittyi omistautumiseen: Sodan jälkeen Leendert aloitti jälleen matkansa kasvavan kysynnän täyttämiseksi. Vuonna 1947 hän osti juuttisäkkejä Amerikasta ja Kanadasta. Monikerroksiset paperisäkit lisättiin valikoimaan, ja yhteisyritys perustettiin amerikkalaisen Chase Bag -yhtiön kanssa vastauksena Espanjan kehittymiseen avainmarkkinana sipulisäkeille.
1950–1960 Reliable – Luotettavuus
Neljäs vuosikymmenemme keskittyi luotettavuuteen. Luotettavat toimitukset ja liiketoiminnan rehellisyys ajoivat yritystä eteenpäin. Vuonna 1954 Rien Bootin toinen poika, Wim Boot, liittyi yritykseen. Vuonna 1957 NNZ:llä oli noin 50 työntekijää, ja se juhli uuden toimipisteen avaamista sekä ensimmäisen juuttipainokoneen käyttöönottoa.
1960–1970 Changes – Muutokset
Viides vuosikymmenemme keskittyi muutoksiin: 1960-luvulla NNZ lähti uusille poluille. Uudet pakkausmateriaalit, kuten linopussit, monikerroksiset paperipussit, pahvi, polypropeeni ja polyeteeni alkoivat saada yhä suuremman roolin. Rien Bootin siirryttyä syrjään vuonna 1961 Leendert ja Wim Bootista tuli NNZ:n johtajia.
1970–1980 Rebranding – Uudelleenbrändäys
Kuudes vuosikymmenemme keskittyi uudelleenbrändäykseen. Vuonna 1970 Wim Boot päätti muuttaa nimen ”Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V.” muotoon ”NNZ industrial packaging bv.”, koska kansainväliset yhteydet lisääntyivät ja tuotevalikoima laajeni säkkejä laajemmalle.
1980–1990 Geographic expansion – Maantieteellinen laajentuminen
Seitsemäs vuosikymmenemme keskittyi maantieteelliseen laajentumiseen. Vuonna 1983 yritys avasi ensimmäisen toimistonsa Saksassa, ja kaksi vuotta myöhemmin se avasi myyntitoimiston Roswellissa, Georgiassa. Vuoteen 1998 mennessä NNZ:llä oli 100 työntekijää, 14 kansainvälistä toimipistettä, ja liikevaihto oli kasvanut viidessä vuodessa 100 miljoonaan guldeniin.
1990–2000 Repositioning – Uudelleenpositiointi
Kahdeksas vuosikymmenemme keskittyi uudelleenpositiointiin. Len Boot liittyi NNZ:hen ja asemoi sen riippumattomaksi neuvonantajaksi, joka tarjosi parhaita pakkausratkaisuja asiakkailleen ja lopetti oman tuotannon. Hän perusti tutkimus- ja kehitysosaston, joka johti palkittuihin pakkausratkaisuihin, kuten Carry-Fresh, Liqui-Sorb ja Twin-Bag.
2000–2010 Visionary – Visionäärinen
Yhdeksäs vuosikymmenemme keskittyi uuteen visioon. Kesäkuussa 2002 esiteltiin uusi logo ja tunnuslause: ”NNZ the packaging network”. NNZ kasvoi kansainväliseksi verkostoksi, joka yhdisti tuottajia, pakkaajia, yliopistoja, hallituksia ja asiakkaita. Vuonna 2004 Len Boot, kolmannen sukupolven edustaja, otti johtoon. Vuonna 2007 NNZ avasi uuden kestävän toimiston Groningenissa Beneluxin ja NNZ Groupin käyttöön.
2010–2020 Multinational – Monikansallinen
Kymmenes vuosikymmenemme keskittyi monikansallisuuteen. NNZ:stä tuli markkinajohtaja tuoretuotteiden kuljetus-, tukkukauppa- ja kuluttajapakkauksissa. Yhtiö jatkoi kasvuaan teollisuuspakkausten markkinoilla. Yhtiön liikevaihto nousi 170 miljoonaan euroon, sillä oli 250 työntekijää ja 22 tytäryhtiötä 18 maassa.
2020–nykypäivä Reshaping – Uudistuminen
Tänä päivänä NNZ jatkaa kasvuaan monikansallisena pakkausyhtiönä, joka palvelee asiakkaitaan tuoretuote- ja teollisuusmarkkinoilla asiakasläheisyyteen ja palveluun keskittyvän strategiansa kautta, painottaen kestävyyttä ja innovaatiota kaikessa toiminnassaan. NNZ on uudistanut itseään, tuotteitaan ja palveluitaan vuodesta 1922 lähtien – ja olemme vasta aloittaneet!
Kolmen peräkkäisen Boot-sukupolven uskomus on aina ollut: NNZ on ennen kaikkea ihmisistä, toiseksi ihmisistä ja kolmanneksi ihmisistä. Tämä visio yrityksen ”persoonallisuudesta” on tietysti saanut suurimman vaikutuksen eri Boot-sukupolvilta. Yrittäjyys, intohimo, harmonia ja kumppanuus ovat perheen kulttuurin keskeisiä arvoja. Bootin perhe omistaa 100 % yrityksestä, ja yrityksen edut ovat aina etusijalla.
Uudistumisfilosofiallaan NNZ keskittyy logistiikka- ja pakkausratkaisuihin, jotka ovat parempia maailmalle, asiakkaille ja kuluttajille. Vaikka laadukkaat pakkaukset jo edistävät ympäristöämme, lopullinen tavoitteemme on: 100 % pakkauksista kiertotaloudessa. Kestävyys – eli ihmisten, yritysten ja maailman jatkuvuus – on yrityksemme yhdistävä tekijä. NNZ:n näkemys yrittäjyydestä on aina ollut, että sinun on oltava valmis tulevaisuuteen, oltava innovatiivinen kaikilla osa-alueilla – oli kyse organisaatiosta, markkinoista tai tuotteista. Innovointi on jatkuttava, koska yhteiskuntamme ei voi toimia ilman pakkauksia. Teemme kaikkemme innostaaksemme asiakkaitamme ja kumppaneitamme uudistumisen tarkoituksellamme.
Sustainability
Worldwide strategic locations
Pioneering
Reliable and ethical
Long-term partnerships
Teamwork
#Rethink innovation
Full service logistics
Independent advice
Innovation insights
Customer intimacy
Broad portfolio
"*" indicates required fields
These cookies are used to optimize performance and functionality of the website. These cookies are not essential when browsing the website. However it is possible certain elements on the website will not function properly without the cookies.
These cookies collect data that we use to understand how our website is used and perceived. These cookies also help us to optimize the website for the best user experience.
These cookies allow ad-networks to monitor your online behaviour so they can display relevant ads based on your interest and online behaviour. These cookies also prevent the same ads from being displayed over and over.