90 273 3284063 2769873692 6 (1)

Press release - NNZ 100 years

NNZ, the 100-year-old Groningen family business and multinational, wants to revolutionise packaging

 

A well-kept secret: NNZ operates 24 subsidiaries in 18 countries, employing 250 people in the global packaging market for the agricultural, industrial and retail sectors. The company celebrates its centenary on 22 October 2022. What makes the story of this northern Netherlands company so special?

 

* A unique insight into the sustainable future of packaging
As an independent consultant and socially responsible company, NNZ, still wholly owned by the Boot family, has a unique vision of how the packaging market – a highly topical concern – can be completely reshaped. An example of this is the packaging it supplies to the Danish company Nordic Harvest, a pioneer in vertical farming. The future of packaging is nowhere more visible than in NNZ’s innovation department. This is where the future becomes an exciting, tangible present.

 

* Fourth generation of the Boot family gradually taking over the helm
NNZ started 100 years ago in the Libau warehouse in Groningen. Roos van Vugt was the first member of the fourth generation to join the company, six years ago. She was recently voted sales manager of the year 2022 by the Netherlands’ Sales Management Association. Roos’s motto: “Success is not in reaching the destination, but in making the journey.”. The second member of the fourth generation to continue the family business is Patrick Boot, who will become CFO of NNZ USA in October.

 

* Singularly socially responsible company committed to employee wellbeing
As a socially driven company, NNZ is a pioneer in this field with its own family charter, which includes many safeguards for its employees and for the company’s continuity. ‘We are a company with a family’ is how the current third generation expresses it. Employees have countless stories that testify to this – and that they see NNZ as one big family is demonstrated by the large number of employees with long service records.

 

* Investing in the future to continue to live up to ethical standards
Ethics is is a word that means a lot to me, says CEO Len Boot. NNZ is committed to sustainability, good working conditions and the absence of child labour. The organisation also refuses to speculate on futures markets, for either raw materials or currencies. And it embraces in both letter and spirit the objective of the EU circular economy action plan to make all packaging recyclable, compostable or reusable in an economically viable manner by 2030. NNZ devotes particular attention to Bangladesh, a key jute-producing country. In late 2021, NNZ-funded construction began on a school in one of Bangladesh’s poorest areas. The school will be opened by NNZ in October 2022.

For further information, please contact:

CEO Len Boot

NNZ Group

Aarhusweg 1
9723 JJ Groningen
The Netherlands

Telefoon: +31 (0)50 5207830
Email: info@nnz.com
www.nnz.com

Matkamme

Libau pand 1923

1922–1930 Pioneeraus

Ensimmäinen vuosikymmenemme keskittyi pioneeraamiseen: perustaja Rien Boot (1889–1964) herätti NNZ:n (Noord Nederlandsche Zakkenhandel) tarinan eloon vuonna 1922. Ensimmäinen toimipiste oli varasto Groningenissa, nimeltään Libau, ja vuonna 1924 avattiin toinen toimipiste Hoornsche Diepillä. Pioneeraus sisälsi matkoja Baltian maihin, Tšekkiin ja Unkariin sekä juuttisäkkien ja juuttikankaan ostamista Pakistanista, Intiasta ja Bangladeshista. Vuonna 1928 yrityksen liikevaihto oli 334 000 guldenia.

1930 1940 NNZ

1930–1940 Tutkimusmatkailu

Toinen vuosikymmenemme keskittyi tutkimusmatkailuun: Leendert Boot (1911–1972) matkusti ympäri Eurooppaa liiketoimintamahdollisuuksia etsien. Vuonna 1939 hän vieraili jopa Amerikassa, missä hän solmi yhteyksiä sokeritehtaaseen. Amerikasta hän osti paperisia ja puuvillaisia sokerisäkkejä, jotka hän lähetti Hollantiin Holland America Linen kautta.

NNZ Foto 22349 Hlwacv

1940–1950 Omistautuminen

Kolmas vuosikymmenemme keskittyi omistautumiseen: Sodan jälkeen Leendert aloitti jälleen matkansa kasvavan kysynnän täyttämiseksi. Vuonna 1947 hän osti juuttisäkkejä Amerikasta ja Kanadasta. Monikerroksiset paperisäkit lisättiin valikoimaan, ja yhteisyritys perustettiin amerikkalaisen Chase Bag -yhtiön kanssa vastauksena Espanjan kehittymiseen avainmarkkinana sipulisäkeille.

1ste jute printing machine

1950–1960 Luotettavuus

Neljäs vuosikymmenemme keskittyi luotettavuuteen. Luotettavat toimitukset ja liiketoiminnan rehellisyys ajoivat yritystä eteenpäin. Vuonna 1954 Rien Bootin toinen poika, Wim Boot, liittyi yritykseen. Vuonna 1957 NNZ:llä oli noin 50 työntekijää, ja se juhli uuden toimipisteen avaamista sekä ensimmäisen juuttipainokoneen käyttöönottoa.

New packaging materials

1960-1970 Muutokset

Viides vuosikymmenemme keskittyi muutoksiin: 1960-luvulla NNZ lähti uusille poluille. Uudet pakkausmateriaalit, kuten linopussit, monikerroksiset paperipussit, pahvi, polypropeeni ja polyeteeni alkoivat saada yhä suuremman roolin. Rien Bootin siirryttyä syrjään vuonna 1961 Leendert ja Wim Bootista tuli NNZ:n johtajia.

Wim Boot Hr

1970-1980 Uudelleenbrändäys

Kuudes vuosikymmenemme keskittyi uudelleenbrändäykseen. Vuonna 1970 Wim Boot päätti muuttaa nimen "Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V." muotoon "NNZ industrial packaging bv.", koska kansainväliset yhteydet lisääntyivät ja tuotevalikoima laajeni säkkejä laajemmalle.

MArco

1980-1990 Maantieteellinen laajentuminen

Seitsemäs vuosikymmenemme keskittyi maantieteelliseen laajentumiseen. Vuonna 1983 yritys avasi ensimmäisen toimistonsa Saksassa, ja kaksi vuotta myöhemmin se avasi myyntitoimiston Roswellissa, Georgiassa. Vuoteen 1998 mennessä NNZ:llä oli 100 työntekijää, 14 kansainvälistä toimipistettä, ja liikevaihto oli kasvanut viidessä vuodessa 100 miljoonaan guldeniin.

Len

1990-2000 Uudelleenpositiointi

Kahdeksas vuosikymmenemme keskittyi uudelleenpositiointiin. Len Boot liittyi NNZ:hen ja asemoi sen riippumattomaksi neuvonantajaksi, joka tarjosi parhaita pakkausratkaisuja asiakkailleen ja lopetti oman tuotannon. Hän perusti tutkimus- ja kehitysosaston, joka johti palkittuihin pakkausratkaisuihin, kuten Carry-Fresh, Liqui-Sorb ja Twin-Bag.

NNZ Group and Benelux

2000-2010 Visionäärinen

Yhdeksäs vuosikymmenemme keskittyi uuteen visioon. Kesäkuussa 2002 esiteltiin uusi logo ja tunnuslause: "NNZ the packaging network". NNZ kasvoi kansainväliseksi verkostoksi, joka yhdisti tuottajia, pakkaajia, yliopistoja, hallituksia ja asiakkaita. Vuonna 2004 Len Boot, kolmannen sukupolven edustaja, otti johtoon. Vuonna 2007 NNZ avasi uuden kestävän toimiston Groningenissa Beneluxin ja NNZ Groupin käyttöön.

NNZ Wereldkaart 2023 05 17

2010-2020 Monikansallinen

Kymmenes vuosikymmenemme keskittyi monikansallisuuteen. NNZ:stä tuli markkinajohtaja tuoretuotteiden kuljetus-, tukkukauppa- ja kuluttajapakkauksissa. Yhtiö jatkoi kasvuaan teollisuuspakkausten markkinoilla. Yhtiön liikevaihto nousi 170 miljoonaan euroon, sillä oli 250 työntekijää ja 22 tytäryhtiötä 18 maassa.

Locations Groningen HQ

2020–nykypäivä Uudistuminen

Tänä päivänä NNZ jatkaa kasvuaan monikansallisena pakkausyhtiönä, joka palvelee asiakkaitaan tuoretuote- ja teollisuusmarkkinoilla asiakasläheisyyteen ja palveluun keskittyvän strategiansa kautta, painottaen kestävyyttä ja innovaatiota kaikessa toiminnassaan. NNZ on uudistanut itseään, tuotteitaan ja palveluitaan vuodesta 1922 lähtien – ja olemme vasta aloittaneet!

100 years NNZ

100 years NNZ

Vuodesta 1922 lähtien NNZ on ollut pakkausten uudistaja. Ei vain luomalla innovatiivisia ratkaisuja asiakkaillemme, vaan myös uudistamalla jatkuvasti NNZ:n organisaatiota. Vain tällä tavalla voimme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä on katsaus seikkailuumme vuosikymmenten aikana:

87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Stay informed with the latest developments. Sign up for our newsletter.

"*" indicates required fields

How we handle your data? Read our privacy statement. You can unsubscribe from these emails at any time.